Children, youth and health week

In august the project arranged the CYH-week (Children, youth and health), for pre-service teachers and public health nurse students at OsloMet. This week makes the founding for work package two in the research project. The week focuses on children, youth and health in the two educations. During the week the students participated on lectures that treated problems and challenges such as eating disorders, preventing of self damage and suicide, gender diversity, violence and abuse. The students were also introduced to the craft of visual methods as a part of the new didactic approach to the new interdiciplinary theme «Health and Life Skills» in schools.

The students were assigned different visual assigments, such as:

  • Write a short essay about a person that has good health. You should also draw this person.
  • Find three pictures that portraits what you learn about health on social media. 
  • Take three pictures of something that gives you good health.
  • Take three pictures of something that gives you bad health.
  • Create a map over places where you learn something about health.

After doing these assignments, the students got put in groups of four and assigned different tasks of reflection. The discussions took point from the visual assignments, and the main focus was to debate the different understandings of «health». This work resulted in digital posters.

The feedback from the students were positive, and they learned a lot about how they could use visual methods in their own practice. Beneath the folder «Teaching» you will find a selection of the digital posters that were created during the week.

Barn, ungdom og helse-uken

I august ble BUH-uken gjennomført for lærerstudenter og helsesykepleierstudenter på OsloMet. Denne uka utgjør arbeidspakke 2 i forskningsprosjektet. Uka setter fokus på barn, ungdom og helse i de to utdanningene. I løpet av uken deltok studentene på forelesninger som omhandlet problematikker og utfordringer som for eksempel spiseforstyrrelser, forebygging av selvskading og selvmord, kjønnsmangfold, vold og overgrep. I tillegg ble studentene introdusert for visuelle metoder som en del av den nye didaktiske tilnærmingen til det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring i skolen. 

Studentene ble tildelt ulike visuelle oppgaver som blant annet:

  • Skriv et kort essay om en person som har god helse. Du skal også tegne denne personen.
  • Finn tre bilder av hva du lærer om helse på sosiale medier.
  • Ta tre bilder av noe som gir deg god helse.
  • Ta tre bilder av noe som gir deg dårlig helse.
  • Lag et kart over steder hvor du lærer noe om helse.

Etter at disse oppgavene var gjennomført arbeidet studentene i grupper, og ble tildelt ulike refleksjonsoppgaver. Diskusjonene tok utgangspunkt i de visuelle oppgavene, og hovedfokus var å drøfte ulike forståelser av helsebegrepet. Dette arbeidet resulterte i digitale plakater. 

Tilbakemeldingene fra studentene har vært positive, og de lærte mye om hvordan de kunne bruke visuelle metoder i egen praksis. Under mappen «undervisningsmateriell» kan du finne et utvalg av de digitale plakatene som ble utformet.